zondag 17 november 2013

enveloppen maken

Hiervoor postte ik een bericht over onze save-the-date uitnodiging.
Nu, dat ik het mijzelf graag moeilijk maak las je daar al. Niet alleen waren de gaatjes in de uitnodiging een heel onderneming, ook de enveloppen zijn handgemaakt.
Envelopjes maken, een leuke bezigheid!
Na zo'n stuk of 50 is het een beteke minder leuk...maar als je dan je zelfgemaakte envelopjes kunt afgeven en de mensen lieve complimentjes geven over de mooie enveloppe dan weet je weer waarom, oh waarom je op dit idee was gekomen ;-)


Hier het stappenplan:
1. Een leuk papiertje of patroontje uitzoeken waarop je mal past
2. Mal overtekenen op de achterzijde van je enveloppe
3. Uitknippen en onder- en zijkantjes omplooien.
Om de kanten netjes om te plooien, helpt het als je een lat gebruikt.
4. In mijn mal zit helaas een kleine afwijking ofwel ligt het aan mij? Ik knip de enveloppe dus bij waar nodig.
5. Lijm doen op de zijkanten. Met een pritt lijmroller lukt het mij het best zonder te knoeien.
6. Bovenkant toevouwen.
7. Leuke post in enveloppe steken en dan toeplakken met een leuke sticker of washi tape.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten